.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضایی:خواهان قطع رابطه ترکیه با اروپانیستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گفتگوهای ایران و 1+5 در صورت منطقی بودن غرب نتیجه بخش خواهد بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محسن رضایی که در صدر هیاتی سیاسی در ترکیه به سر می برد ، امروز در مصاحبه با خبرنگاران ترکیه در پاسخ خبرنگار تی وی پنج ترکیه درباره نشست های ایران و غرب درباره موضوع انرژی هسته ای افزود: این گفتگوها در صورتی که کشورهای غربی براساس منطق و قانون عمل کنند به نتیجه خواهد رسید .

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما بر اساس شفاف سازی و همکاری عمل کرده ایم و هیچ چیز مخفی هم نداریم .

رضایی گفت : بازرسان آژانس در هرزمان فرصت بازدید از مراکز صلح آمیز هسته ای ایران را یافته اند و شفاف سازی در راس فعالیت های ما قرار دارد .

وی اضافه کرد : پیش بینی ما این است که در این نشست غرب با منطق برخورد کند.

روابط ترکیه و ایران باید شتاب بیشتری گیرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه توسعه روابط ایران و ترکیه را در گرو شتاب بیشتر همکاری های دو کشور دانست.

رضایی گفت: هرچند اکنون روابط تجاری دو کشور حدود 12 میلیارد دلار است اما ظرفیت های خالی بسیاری وجود دارد که موجب توسعه بیشتر روابط خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : اکنون میان ترکیه و ایران روابط خوبی برقرار شده است و اعتماد متقابل میان دو کشور وجود دارد .

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون ان ای وی ترکیه درباره اینکه ایران درباره برخورد ترکیه با "پ ک ک " و موضوع رویکرد دموکراتیک ترکیه درباره همسایگان گفت: دولت و مردم ترکیه قادر به حل مسائل و مشکلات خود هستند و ما درمسائل داخلی ترکیه دخالت نمی کنیم .

وی با بیان اینکه دوران جنگ ، ترور و ناامنی به پابان رسیده است ، افزود: منطقه نیاز به صلح و آرامش دارد و از هر طریق ممکن باید به صلح و ارامش دسترسی پیدا کنیم .

رضایی در پاسخ به واکنش اردوغان به اقدامات رژیم صهیونیستی نیز گفت: اسراییلی ها نشان دادند که زیاده خواه هستند و به هیچ چیز قانع نیستند و به نظر من نخست وزیر ترکیه در مقابل 50 سال جنایات اسراییل در غزه از خودشان تحمل نشان داده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد ایران خواهان قطع روابط ترکیه با هیچ کشوری در اروپا نیست و توسعه روابط ترکیه با کشورها موجب ایجاد فرصت برای مردم ترکیه هواهد بود .

محسن رضایی با اشاره به اینکه در گفتگوهای دو جانبه درباره نظم جدید در منطقه مذاکره کردیم افزود : طرح خاورمیانه بزرگ و جدید که با جنگ در عراق و لبنان شکل گرفت ، طرحی استعماری و شکست خورده است .

وی تاکید کرد ایران و ترکیه می توانند در منطقه خاور میانه ، قفقاز و آسیای مرکزی نقش محوری ایفا کنند و با توسعه اکو و اجلاس مشترک دیگر موجب توسعه ، پیشرفت و صلح در منطقه شوند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.336 seconds.